Antworten

Fehlercode: 38830

Geräuschemacher
Posts: 5
Post 1 von 10
224 Ansichten

Fehlercode: 38830

Hallo, ich habe mir ein neues Tablett (Android 8.1) angeschafft. Die Installation von Sky Go lief ohne Probleme. Nach erfolgter Anmeldung und Auswahl einer Sendung wird die Werbung gezeigt und dann kommt das blaue Fenster mit der Fehlercode 38830 und ende. (Diese App unterstützt keine Android-Geräte, auf denen ein Root durchgeführt wurde...…. Da ich morgen ins Krankenhaus muß, würde ich mich über eine schnelle Lösung freuen. .
Alle Antworten
Antworten
Tiertrainer
Posts: 50
Post 2 von 10
217 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

Geräuschemacher
Posts: 5
Post 3 von 10
209 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

Hallo, danke für deinen Tipp. Blieb leider erfolglos, gleicher Fehlercode.

Geräuschemacher
Posts: 4
Post 4 von 10
188 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

same here! what a BS message to get when phone or tblet isnt rooted. expect better from Sky!

 

@support - please find a solution that actually works and fixes this, and not give us the same spiel of "try restarting your phone" or "reinstall app".

Highlighted
Moderator
Posts: 575
Post 5 von 10
170 Ansichten

Fehlercode: 38830

Hallo Heinz1 und cpiana5,

tut mir leid, dass ihr mit diesem Problem zu kämpfen habt. Welches Tablet-Modell benutzt ihr? Habt ihr andere Geräte an denen der Fehler oder ein anderer ebenso auftritt?
@cpiana5: Sorry for inconveniences, i'll try to help. Which device model are you using? Does the error also occur with other devices?

Beste Grüße/Kind regards,
Peter
Geräuschemacher
Posts: 4
Post 6 von 10
166 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

I had tried on my s9 and same thing happened.

 

I removed my BYOD profile as i thought maybe that was reason, but same error msg appears.

 

I currently use an s10 with android 9.

Moderator
Posts: 575
Post 7 von 10
163 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

Okay, thanks for your cooperation. I will contact you a.s.a.p. as I get new informations.
Geräuschemacher
Posts: 4
Post 8 von 10
158 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

@Heinz1 

 

I fixed it myself!

 

My phone is not rooted, but i did have SuperSU installed on my samsung s10.

 

SuperSU allows advanced management of Superuser access rights for all the apps on your device that need root. Another popular app that does this is Magisk.

 

Once i deinstalled SuperSU,  Sky Go worked fine!

 

So there is a couple of things:

 

1. The error message that is shown is VERY misleading and Sky needs to change it slightly to include something like " due to your phone being rooted, or the presence of a super user app on your device....."

 

2. Ive looked around and i couldnt find much on this. There is no KB for this on Sky community, and i suggest you add this as the first step if this error appears. Users can restart the phone and/or reinstall the sky go app, but it wont help if SuperSU or Magisk are installed. Please add this and ask people with this error if these apps are installed even if the device isnt rooted.

 

3. I think some Android versions come with SuperSU pre-installed. Not sure if it can be deinstalled or not, but this needs to be investigated by Sky.

Geräuschemacher
Posts: 5
Post 9 von 10
150 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830

Ich habe ein Tablet von "RaeCue" Modell "TAB910G" Android Version  8.1.0

Geräuschemacher
Posts: 5
Post 10 von 10
88 Ansichten

Betreff: Fehlercode: 38830


@peterb_  schrieb:
Hallo Heinz1 und cpiana5,

tut mir leid, dass ihr mit diesem Problem zu kämpfen habt. Welches Tablet-Modell benutzt ihr? Habt ihr andere Geräte an denen der Fehler oder ein anderer ebenso auftritt?
@cpiana5: Sorry for inconveniences, i'll try to help. Which device model are you using? Does the error also occur with other devices?

Beste Grüße/Kind regards,
Peter

Ich habe ein Tablet von "RaeCue" Modell "TAB910G" Android Version  8.1.0. Auch nach Rücksetzen auf Werkseinstellung und Neuinstallation bekomme ich die gleiche Fehlermeldung(nach Abspielen der Werbung). Auf anderen Geräten wie  Samsung Galaxy Tab A und PC (Windows 10) läuft es einwandfrei.

Antworten